woensdag 7 februari 2018 - Reisverslag uit Oualidia, Marokko van Leanne Heijmans - WaarBenJij.nu woensdag 7 februari 2018 - Reisverslag uit Oualidia, Marokko van Leanne Heijmans - WaarBenJij.nu

woensdag 7 februari 2018

Door: frans

Blijf op de hoogte en volg Leanne

07 Februari 2018 | Marokko, Oualidia

Gisteravond heel romantisch in ons campertje diner voor 2 en het culinaire hoogstandje, nou daar hadden ze 36 jaar geleden op Vaalsbroek een punt aan kunnen zuigen. Onvervalste, hollandse wortelstampot met varkenslapjes, smaakvol aangevuld met een rood en wit wijntje, afgesloten met een vanille en chocola danoontje. Het interieur van onze camper was sfeervol verlicht met 3 citronella kaarsjes en alkoof indirect verlicht met de ledlamp van Hans en Guus!!
Voor het diner tekende de 36jarige bruid en het interieur ontworpen en uitgevoerd door de bruidegom die meteen de afwas aansluitend voor zijn rekening nam.
Achtergrond muziek was de atlantische branding zo nu en dan passend ondersteund door de lichte tred van regen op het camperdak.
(bij het voorlezen van bovenstaande passage liep het Lean "weik-a-weg” what ever this may be :-))

Na “de vaat” werd het hefbed in stelling gebracht en nadat diverse 36 jaar oude anekdotes de revue passeerden van voor, tijdens en na de bruiloft, we daarover stevig geproest en gelachen te hebben, ging het licht ergens uit……

Vanmorgen worden we wakker innnnnnnn: Oeki-Ben-Koeki (Yannick we hebben jullie bakermat gevonden!! :-)) officieel heet deze plek: Sidi Kaouki en heeft dit dorp een fantastisch zonsopgang voor ons in petto met een stralend blauwe hemel boven de “Atlantique”, dus huphup eruit, Esch mee het strand op en lekker een ochtendwandeling in de bijna “Remy-stand” ("alleen op de wereld" :-).
Alleen Esch, belaagd door een 2-tal zwerfhonden, zal dat gevoel niet meteen gehad hebben.
Terug bij de camper tijd voor oma’s ochtend koffie. Dan staat onze rots in de branding, Jelle, alweer voor de deur met een goed advies over het aansluiten van de marokkaanse gasfles die gisteravond nog geleverd werd door de campingbeheerder op z’n fietsje!!
Dat klusje eenvoudig geklaard (fijn is dat de uitgave van 200 euro voor een crash-gasinstallatie zich nu dubbel loont, we hebben geen aparte drukregelaar nodig zoals we 5 jaar geleden met 5 verschillende regelaars uit nederland-belgie-frankrijk-spanje-portugal van vakantie terugkeerden)
Ondertussen is Leanne aan het pilatessen geslagen en ik “kraam-en-klus” nog wat in ons mobiele home.

De pilatesles wordt een beetje vreemd-wreed verstoord door heftig gebrom een beetje branding-geluid dachten we eerst, maar dat blijkt een vanuit zee naderend onweer te zijn.
Iedereen “vlucht” zijn camper in en wij wijden ons aan een stukje onderhoud: vegen-stofzuigen-toilet schoonmaken terwijl het op z’n engels gezegd cats-and-dogs regent.

In de camper wordt het steeds gezelliger met thee, boekje lezen, alvast verslag schrijven en toen ongezellig: Leanne moet haar cursus gaan oppakken :-( terwijl Frans met de foto’s speelt :-)
En plots, alsof de duvel er mee speelt: wordt het droger en droger en is er alleen maar wind, kortom: tijd om te wandelen met Esch en alle andere honden op het strand.
Dik uur later zijn de honden, nat en zanderig en hebben de baasjes honger waarvan sommige baasjes besluiten lekker buitenstampers te gaan “lunchen” dus hondjes terug in de camper en wij (lean en frans, jannie en jelle, henk en jannie, loes zonder ben, kick en dorrie) op naar een gezellig strandtentje bij 3 Marokkaanse dames: 1 boss-signora, 1 assistent-signorita en 1 bak-vis (kok)met leuke hoofddoek maar een zeer sombere blik. Ik gaf haar mijn zonnigste glimlach en kreeg een blik alsof er een oneerbaar voorstel over de toonbank was gevlogen.
Maar koken, dat kon ze! Naar keuze: marokkaanse salade met handmatig gesneden friet, inktvisringen, kip-, en koebeestvleesspiesjes, lamskotteletjes, appel-banaan en cappuccino of thee na, TTTTTTOOOOOOPPPPPPPiiiiiieeee.

Na heel lekker en gezellig gegeten te hebben (de kwaliteit van de lach en dus van het gezelschap kwam overeen met die van het eten!!), keren we over het strand terug en nu tegen een forse wind in zie door 3 onverschrokken kite-surfers wordt getrotseerd om hun kunsten te vertonen/ uit te breiden, mooi gezicht, heerlijke omstandigheden voor een wandeling dat een voldaan gevoel completeert.
De rest van de middag en avond geven we lekker een eigen invulling.

Als er nog wat spannends gebeurd laat ik jullie dat morgen wel weten
wordt vervolgd.

• 09 Februari 2018 - 15:11

Inge Laeven:

Vanmorgen pas jullie adres gekregen. Snel lezen. Gezellig. Wat een reis. Wat een belevenissen. Ik heb er even de tijd voor genomen.
    Frans, jij hebt je roeping gemist. Wat kun je sappig schrijven. Jullie belevenissen zie ik zo voor me ontrollen. geniet van alles hetgeen jullie meemaken. Uitrusten en ontspannen gebeurt ook, lees ik.
    Geen zorgen over het thuisfront. Alles loopt.
    De sporthal TEN, bestaat nog steeds. Hij draait op volle toeren. Alleen vanmorgen ( na het OUD WIEVENBAL in Valkenburg) was het stil. Zieken en voor vervanging werd gezorgd.
    Echter, de vrolijke noot en het blije "goede morgen", missen we wel.

Ik blijf jullie volgen. Nu is Carnavalsvakantie. Wij gaan er ook een weekje heerlijk tussenuit.

Geniet ze en veel groeten vanuit onze groep.
    Inge