vrijdag 2 februari 2018 - Reisverslag uit Oualidia, Marokko van Leanne Heijmans - WaarBenJij.nu vrijdag 2 februari 2018 - Reisverslag uit Oualidia, Marokko van Leanne Heijmans - WaarBenJij.nu

vrijdag 2 februari 2018

Door: frans

Blijf op de hoogte en volg Leanne

03 Februari 2018 | Marokko, Oualidia

vanmorgen echt vroeg wakker (rond 05.30) maar ja wat wil je als je al om 20.00 uur als een appeltje met het steeltje omhoog lag.

Ergens ver weg hoor ik het geluid van een brommertje dat te veel toeren maakt, een beetje associaties met het circuit in Assen en dan weet ik dat de koran-plicht vanaf elke minaret in de omgeving weer electronisch de ruimte wordt ingeslingerd.
Het is echt niet te verstaan en roept ook bij diverse andere medereizigers het idee van een luidruchtig bromfiets op.

Ik begin lekker aan mijn ochtendritueel de Jin-Shin-Jyutsu-oefeningen en binnen het half uur krijgt de slaap me weer te pakken en dan is het 07.30 tijd voor, lekker, oma’s ochtendkoffie.
Vanmorgen heeft Leanne en bijzondere taak, jaja pilates op het strand, zwart werken zonder toestemming vd baas, onbetaald EN zelf aangeboden.
Ik gebruik die rust om 2 dagboekverslagen te maken, lekker in bed zittend met een heerlijk zonnetje op het raam.

Als ik klaar ben is Lean net terug en wordt het ontbijten en strandwandelen met de rest vd groep en dit nu, niet als gisteravond naar dat onaantrekkelijke stuk recht voor de stad, maar een mooi deel waar de groep pilates heeft gedaan.

Het is niet teveel gezegd, het is er goddelijjk, mooi breed strand, fijn zonnetje, stevige wind, 22 honden met baasjes lekker over het strand banjeren.

We maken ons rondje, praten wat, schieten wat foto’s (krijgen jullie nog te zien) en lopen weer camperplek-waarts.
iedereen blij, totdat Leanne een meter of 50 verder in de branding flink onderuit gaat, wat gebeurt er: ze loopt pootje badend in een flinke branding en er spoelt een behoorlijke golf het strand op en ze komt tot halverwege haar bovenbeen in het water te staan. Om zich heen kijkend wil ze het volgende been neerzetten als al de volgende flinke golf komt aanrollen en haar nog niet belaste been lekker aan de zijkant raakt waardoor dat weggeduwd wordt uit haar evenwicht en dan zie ik haar dus heerlijk in de branding koppie onder gaan. Hilarisch en koud dus snel naar de camper en afspoelen en droge kleren aan waarna, en daar is het nu tijd voor, warme soep en een gezond belegde Marokaanse boterham.

De middag worden “verspilt” aan zonnen, lezen, dutten, wat opruim en poetswerk en om 17.00 uur een briefing over de komende dagen.
Ali, onze camperbeheerder brengt om 18.00 uur de tajine die zijn vrouw gekookt heeft en die echt heerlijk smaakt.
Waarna we wat dagboeken, wijntje drinken, lezen in de capitoolgids over de komende steden. Dat was het een beetje voor vandaag, beetje een “rustdag” in onze M-toer en die hebben we ook wel nodig als voorbereiding op morgen, dan moeten we om 08.30 uur op de weg zijn, dus voor vandaag……..

tjuussssssssss

• 03 Februari 2018 - 22:34

Guus En Hans:

Pilates on THE beach. Geen filmpje gemaakt voor inspiratie voor mijn lessen. YouTube is soms handig. Mooie verhalen. Geniet van jullie reis. Liefs Guus en hans