vrijdag 9 maart 2018 - Reisverslag uit Ulestraten, Nederland van Leanne Heijmans - WaarBenJij.nu vrijdag 9 maart 2018 - Reisverslag uit Ulestraten, Nederland van Leanne Heijmans - WaarBenJij.nu

Door: frans

Blijf op de hoogte en volg Leanne

17 Maart 2018 | Nederland, Ulestraten

vrijdag …....9….. maart ….2018

vrijdag……..............…. 9......................…..maart …................…2018
onze LAATSTE vakantiedag, reisdag, nog een uurtje of 5 en we zijn thuis…..

voelt nu al een beetje veel heimweeerig
ken jij dat gevoel ook??
ik had dat als kind heel erg op 2e kerstdag s’avonds en helemaal als mijn vader na oudopnieuw de kerstboom buiten mikte
een beetje onvermijdelijk katerig
trut….. het is voorbij
en gelukkig het weer helpt ook mee
het is lekker druilerig rotweer
was gewoon veel erger als het lekker zonnig en mooi vakantieweer was

maar goed
nog 450 km te gaan

en die verlopen voorspoedig
in zoverre met regen en nattigheid
veel vrachtverkeer
en gelukkig zonder vervelende verkeerdingen

om 11.30 nog een uurtje te gaan belt Pim waar we zijn
en omdat hij bij Minou een skibox moet halen voor zijn wintersportvakantie met Tessa, Niven en Gayi (ik hoop dat ik haar naam goed schrijf omdat ik hem qua uitspraak, echt autistisch, steeds weer verkeerd blijf uitspreken)

12.00 uur
nog een half uur
Minou belt
en is aangenaam verrast dat we een half uurtje van haar huisjeweltevree zijn

12.45
Bergweg
Born
En we worden geknuffeld en knuffelen onze kids
en zijn after-all blij dat het hele avontuur goed is verlopen
en een hele mooie herinnering is geworden.

Nadat Minou en Lean, Rafaelle van school hebben gehaald
vertrekken we, gipsies als we zijn naar Oma in Belsch.
Haar verrassen we door Esch “op haar los te laten”
zij springt, danst, kwispelt en likt dat het een lieve lust is
Gedurende een kopje thee
sluiten Marij en Paul aan en delen we over en weer onze wederwaardigheden.

18.30 beginnen we aan het laatste stukje: naar huis in Ulestraten en Opa verrassen.
Daar is alles mooi hermetisch afgesloten en we moeten ons mobieltje gebruiken om Opap zijn burcht te laten openen.
Grappig is altijd als je belt en iemand vraagt waar je bent dat je kunt zeggen: "maak de deur maar eens open”.

Uurtje later heeft ons huisje een bijzonder home-comming-presentje:
op zolder zijn een paar cv-leidingen bevroren.
Pa zei het al, het was erg koud in jullie huis.
Dus wat doe je dan: eerst CV controleren, en bij te laag waterniveau, water bijvullen, maar de meter beweegt niet en dan voel ik figuurlijk nattigheid, hoor even later nattigheid (cv-water loopt langs cv-buizen op vensterbank im een van de slaapkamers en sta ik in de nattigheid (op kousenvoeten in een natte vloerbedekking)

Leanne en ik zijn dan blij dat we 2 gashaarden hebben die meteen opengedraaid worden, weerstaan de absolute neiging om terug de camper in te stappen en weer zuidwaarts te rijden, halen tenslotte al onze dekbedden en slaapzak uit de camper, bakken lekker een bak friet, die we gehuld in jassen, dekbedden op de bank met een flinke portie mayo en een biertje naar binnen werken.

Oke we zijn thuis
fijn
mooie herinneringen
gelukkig alles goed gegaan

en de rest
och dat is een uitdaging van morgen

…………...

• 17 Maart 2018 - 15:01

Ans Dummer:

Lieve Leanne en Frans, we hebben genoten van jullie reisverslagen. Iedere dag opnieuw keken we er naar uit. Het was alsof we met jullie meereisden. Wat een geweldige schrijfwijze. We hebben genoten. We zijn blij dat jullie gezond en wel weer terug zijn, maar zullen jullie verhalen missen. Liefs John en Ans